måndag 17 januari 2011

Vill komma över, skulle behöva komma över det?

inte för att jag ser ut som nån från Biggest Loser eller mår dåligt av det, men det är juh aldrig fel att unna sin kropp lite nyttiga och skit tråkiga saker
Mitt Sötsug, det är alldeles föööör stort, om det är ett problem för mig?!
Inte än, men vet mycket väl att det kan komma och sätta käppar i hjulet för mig och har allvarligt börjat fundera på om det är min drog här i livet.
Jag har försöka tugga bort sötsuget med div olika smaker på tuggumit
Matlista vid handling
Och bara titta rakt fram när jag passerat bulldisken
MEN affärerna är juh uppbygga på så viss att, vad är det första du passerar när du går in på Ica?
Mmm, frukten först..men skenar förbi där eftersom det är för nyttiga saker
Och sen, sen kommer bulldisken och även fast jag ibland inte kan va sugen alls och dom har ett bra pris på längden just denna vecka, så måste jag köpa pga att den är juh faktiskt billig..har man problem då?
Eller så måste jag fixa nåt fika till stallet när det är nån träning det hör liksom till..har man problem då?
Mer o mer har jag börjat fundera över detta och insett att, om jag inte har problem nu så kommer jag säkerligen få.
För att inte tala om pengar jag spara in, jag har räknat ut mitt "bull konto" och vi snackar fler hundra i månaden
Jag bakar juh ofta oxå, jo det gör jag..men det äter jag nästan aldrig av, jag bakar för att?
Tycker det är kul? För andras skull? För att jag måste?
Psykiska problem?
Så, hur ska jag komma över mitt Sötsug, hjälp?
Jag har precis börjat "lära" mig att peta i mig frukt..jobbar på saken!
Tuggumi funkar inte, då blir jag bara hungrig
Vatten gillar jag inte heller, åtminstonde inte det på jobbet här
Hjälp!

1 kommentar:

  1. testa krom tabletter.. Och handla när du är as mätt, det funkar för mig =P

    SvaraRadera