fredag 14 januari 2011

Om blickar kunde döda!

hade förmodlingen mina nära och kära stått på Kyrkogården idag, varför..pga Bitterfittan!
Torsdagar, lektions time..för första gången igår vart det lite knas, ordtid ca 19 men pga av lite andra orsaker så flyttades den fram till 20 och hade juh ingen som helst tanke på att kolla almenackan, brukar juh bara va Hanchen träning och Lena träning(Jag) eftrer men vi löste det, 2st lektioner samtidigt..jo det funka!
Från 2st ekipage, vart det en 3:e..och han verkade inte ha några problem samtidigt som vi red!
En fjärde kom, med unghäst som knappt va styrbar..och funka mkt bättre än mina förväntningar, man vill juh gärna få ut så mkt som möjligt av sin lektion!
Oxå kom den femte, Bitter fittan..man såg precis när hon klev innaför sargen vad hon tänkte: Vad gör alla här? Den där som kan allt, är lite bättre än alla andra, kan allt, faktiskt har bästa hästen i stallet och för att inte tala om hur viktig hon är! Ursäkta, men jag tål fan inte människa och det kommer hon få höra en dag, kanse denna gång? Vet inte om hon vill höra det..hon har liksom samlat Agg hos mig, men laddar upp med motfråga..för, jag har juh faktiskt fått ändra mina lektioner just för henne pga att hennes tränare dragit över tiden, varför ska min lektion va mindre viktig? Förstår inte vad hon har för problem..kan hon inte styra sin häst, eller vad..?! Man börjar juh undra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar