måndag 3 januari 2011

Stolt sa jag

När jag fick frågan vilken stam min häst har?!
Med en litet flin sa jag: Det är nog inget du känner till, det är en travarkorsning..
Jaha, men som svar på frågan gav jag stammen
Och efteråt kände jag mig, stolt faktist..jag skämmdes inte så där fasligt som jag kan göra när nån frågar, inte för att jag inte gillar min häst..men alla som håller på med hästar, vet att så fort man nämner Varmblod, korsning så ändras deras uttryck plötsligt..dock kan jag tycka att folks uppfattning har ändrats, men när man står på ett stall med ca 20st riktiga dressyr "nördar"som siktar högt så plockas man rätt snabbt ner på jorden och verkligheten srpinger ikapp en om att man inte har den "där" hästen!
Men för mig är han den "där"!

1 kommentar:

  1. Hoffa är fiiin hest.. Vad fan, hur många hästar ser man inte med kanon stam som det inte ens blir något av?
    Och Zeb och Tammerfors är ju inga okända hingstar direkt dessutom =P

    SvaraRadera