tisdag 11 januari 2011

Halvt tillbaka på ruta ett!

Fan, jag feg ur...besviken på mig själv!
Gårdagens hoppning för "ny" tränare va en basic övning, dock med mkt tempoväxlingar, kordination och fokus så på det viset va det super..i slutet ville jag dock hoppa nåt hinder lite högre då jag försöker övervinna min rädlsa för högre höjder och även lära mig rida högre höjder och med automatik så hoppar min häst bättre och jag rider mkt bättre, bättre ordning..vill juh inte kracha!
Sagt och gjort, upp med höjden, låg säkret på 90/1m..dock hade jag inte modet denna gång, så livrädd tveka jag..och automatiskt, så springer juh hästen på sidan, efter 3st försök så fick jag ge mig och hindret sänktes, kanse 70cm men jag va lika nöjd för det!
För, för ca 3/1mån sen våga jag knappt hoppa 70cm..samlar mod till nästa måndag igen!

2 kommentarer:

  1. måste ju ändå ge dig beröm för att du vågar. Både att hoppa och erkänna när du tvekar- Klokt att vänta. Vem har bråttom?

    Det är inte höjden som gör det, utan hur snyggt och väl man rider =)

    Jag hejar på er!!!

    SvaraRadera
  2. Jag rider juh redan skit snyggt och väl..så det är bara höjden som fattas, hahaha!;)

    SvaraRadera