torsdag 20 januari 2011

Vad har jag gett mig in på??!

med lungt på jobbet nu innan vårens arbeten drar igång, så tänkte jag fördriva dagarna med näsan i boken..det där jäkla E-körkortet har kommit från tanke till handling
Bok kirrad, så genast har jag hela förmiddagen plöjt igenom den en gång för att andra gången "fin" läsa den och anteckna punkter
Med ca bara 10sidor om det som tyngde mig mest, viker osv osv..så vart jag uppriktig förvånad när resten av dom ca 120sidorna handla om fordonskännedom, lite regler, och lite säkerhets anordningar, tänkte jag väl..detta kan väl inte va så svårt!
Lägg till att jag hatar skolbänken, IG i dom flesta ämnerna från 9:an, skrev på 3:e gg gilt när det gäller vanliga körkortet..läser, läser, läser för att jag MÅSTE kunna det under dom 40min prover försiggår!
Tillstånd måste kollas upp ochså, men innan man ens kommer fram till en handläggare så har man juh tycket ett helt utlandsnummer och man får till svar att jag kopplar dig till..?!
Ytterliggare ett utlandsnummer
La ner och ringde P istället som precis lyckas lägga till ett E på sitt rosa plastkort..vet inte om hon va till mkt mer hjälp, haha..?! Kvinnor, säger jag bara..
Och hon tycker man ska plöja igenom VANLIGA körkorts boken oxå..hallå, vet du hur tjock den är?!
Har juh gjort testprov via internet och inte ens blivit godkänd där..hur fan sak detta gå?!
Ska jag orka göra detta nu?
Vad har jag gett mig in på?

3 kommentarer:

  1. Haha du e för rolig du Linda.. Love you för den du är!! <3
    Vad är E för slags behörighet?

    SvaraRadera
  2. Det är för att få dra tunga släp, så jag kan köra lagligt med mitt köttstycke i havrelådan..

    SvaraRadera
  3. Ahaaa I see :)

    SvaraRadera