torsdag 13 januari 2011

Vem bär ansvart?!

Jag anser mig defentivt INTE som nån av dom bättre ryttare i rangen, men när jag ser vissa ryttare, vissa hästar och den kombinationen ihop..då kan jag tyvärr inte mer än undra, vems belslut var det och köpa denna häst? Överskatta man sin förmåga i belsutet? Satt pengarna stopp?
I mitt var det så, jag hade inte dom pengar för den "där" hästen..och, egentligen var det min Mor som tyckte att vi skulle köpa det där fölet vi titta, vem kan motstå en hundvalp?!
Och jag bara skrek, nej nej, mamma..vi har aldrig haft det förut..o jag kan inget om unghästar osv osv..men han va juh så söt, där 3mån i hagen!
Men, trots att jag genomgått den tiden och kan inte säga att jag lyckas helt 100 som jag ville..MEN skulle nog ALDRIG göra om det, inte ens i dagens läge, inge unghäst!!!
Oki, tillbaka till det andra..jag har sett 2st skräck exemplar senaste året och hoppas jag slipper se fler, det enda jag kan göra är och se på..o eftersom jag inte anser mig så duktig själv heller, så håller jag hellre tyst än hjälper..är inte säker på att jag kan svara på motfrågan?!
Först har vi hon, äldre tanten, och pengar är inte problemet, som inget hade och göra på dagarna..så vi skaffar oss en häst, relativt ung, som förmodligen inte hade några problem med förra ägaren..för då hade hon väl inte köpt den? Vill juh inte ha en "problem" häst, för vi ska juh stå på ett "fint" halvförfallet stall som kostar lika mkt som jag tjänar varje månad..utbildnings nivån ligger juh nu på, vet inte om hon omskolat den till westen häst, såg så ut när jag såg den "in action"..backa runt hela ridhuset, vet inte vilken gren inom westen det är men och ett försök till misslyckade pirutter kanse, eller var det ett försök att få en gå fram,hmmm..?!
Den andra, det är hon som förmodligen inte hade dom pengar..men lyckades med hjälp av en tidigare ryttare som tydligen tagit hästar till, Grand-prix nivå..?! Unghäst, utan nån utbildning och ryttare som, enbart flaxat runt någon gång här och där på hästryggen?! Som älskar sin nya häst över allt annat på jorden och bara vill att allt ska bli en rosa dröm, och man kan forma den själv..om man inte kan då? För att inte tala om ridningen, jag känner mig som en elitryttare jämnfört med dene ryttare, även fast jag vet att jag inte är det..men, aaa vet inte vad jag ska säga om detta, sorligt och se..kan knappt uttrycka mig, det måste nästan ses!?
Jag vet att jag inte har lyckas hela vägen, att jag inte är nån elitryttare, att jag har en lång väg och gå!
Men jag är inte rädd för att ta emot tips och råd från övriga ryttare, hjälp mig mer än gärna än stjälpa! För jag vet, att det finns alltid nån som är bättre än en själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar