söndag 23 januari 2011

Stall ledig, varje söndag

börjar nu bli en vana, är det rutin snart?
Och det bästa ut av allt, min häst får motion iallafall, sönadagar går han på avancerad ponny ridning med ryttare ur Pias kompis krets!
Om det är skönt?!
Ja, skönt med en ledig dag framför allt innan en arbetsdag..så då ägnar jag lite mer tid med hundar, gör sånt som man inte brukar hinna med annars..idag står farmor på tur, en fika där blir det om en stund ska bli härligt, va ett tag sen jag träffa henne!
Om jag är orolig vid utlåning av min häst?
Bara när det gäller hanteringen på marken eftersom det är en krokodil i häst skinn än så länge så verkar alla ha fått fel uppfattning av Pia..när hon infomerat om bitmärken, hovmärken på kroppen och och en kille med PMS! Så jag är super nöjd, dom kanse inte tänker och är oroliga varje gång man är i närheten och då trivs han! Lugn, jag jobbar på det självklart o det har blivit mkt mkt bättre sen tidigare, självförsvar!!
Min bästa Hovis kommer idag o slår på tappskon, hur man snö sno våra skor?!
Så då blir det hoppning imo igen, sen blir det juh tyvärr uppbehåll..igen, då tränaren skulle bort i 1mån, det måste vila en ond ande över vår hoppning? Vem vill inte att vi ska hoppa?
I think I know!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar