tisdag 25 januari 2011

24:e den sömnlösa natten

tankarna bara snurrar, hur ska jag få det och gå ihop? vart ska jag få pengar ifrån? hur många gg kan jag träna denna månad? måste jag verkligen besikta bilen denna månad? måste jag köpa hundmat denna månad? hur mkt mat finns det i frysen?
Och på alla frågar så får jag bara ett: Ja, det måste du!
Om den som säger att man inte blir lycklig eller snarare hittare lite livsglädje av pengar, redovisning tack?!
Fullkommligt hatar det här och tårarna är lika nära varje gång, man sliter varje förbannade dag för att, för vad?
Visst finns dom som har det värre och jag har det rätt förspänt..ingen hyra, ingen el, ingen soppa kostnad, bilförsäkring osv osv..trots att jag har alla dessa saker!
Är nog inte ensam om att ha det extra kärvt i Decemeber och Januari pga julen som rusat omärktförbi nästan, ochså klart nytt år vilket innebär nya medlemsskap i div klubbar, licenser, och tävlings pengar in på tävlingsdatabasen!
Ibland kan jag önska mig uppsägning från livet, om så bara för 1månad eller nån vecka så där..jag försöker se det posetiva, men den 25:e varje månad går det bara inte, eller?!

1 kommentar:

  1. Det finns säkert något sätt som du kan spara in några slantar på. Ibland får man uppoffra saker men det kommer att lösa sig =)

    SvaraRadera