onsdag 23 februari 2011

Planeringen är i full gång

-20 och tanken på att ens rida är som bortblåst och det enda man vill göra är att ligga i soffan hemma med en sprakande brasa igång, låter härligt?!
Nä, för vi hästokiga jävlar..vi gillar och frysa arslet av oss i ett ridhus, bortdomnade tår, förfrysta kroppsdelar och klaga på denna kyla..vart är tjusningen?
I skrivande stund kan jag inte sluta funderar på hur jag tänkte, när jag anmälde mig till tävling på lördag?
Hoppet om en "miladare" dag verkar inte gå uppfyllelse..det verka lite "lovande" innan det här sista snön kom, är nog inte ensam om att fråga: Var det verkligen növändigt?
Timmar av träning, dagar av planering, massor av pengar och samma här som med hundarna..för att rida runt en bana på 4½min..hallå, vad fan håller vi på med?! Ibland kan jag inte sluta fråga mig..
Det ska putsas utrustning, kolla igenom tävlingskläder, frisera häst, rengöra häst, kolla fordon, packa
Och fortf allt detta för 4½min..kan jämnföras med Sex..så mycket för så lite..Fast min personliga åsikt så väljer jag hästtävling framför, normal..? Häst häst häst häst häst influensa, yehh!
See you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar