torsdag 3 februari 2011

En gnutta hopp!

varför uppskattar jag min häst mer när jag ser nån annan rida honom än när jag själv rider?!
Bristande självförtroende! Jag vet att jag inte alla gånger kan lösa situationen..
Jag tror för min egen del att jag ibland även måste SE att min häst KAN, han är faktiskt fin!
Trots att Sandra har en liten småtrist historia bakom sig med "trasiga" hästar så måste jag säga att hon rider väldigt bra för att inte varit "igång" på flera år..ofta så har man juh "hö säcks" formationen, men nja..eller ja, märks väl liiiite att hon hållt på med hoppning tidigare, dom har en liten tedens till och luta sig lite framåt, tycker jag..men den förmågan har jag med, så lugn! Men igår va bra, vet att hon läser min blogg..så det gäller juh och göra bra ifrån sig;)
Nä men, mitt hopp kom tillbaka..jag har aboslut inte skyllt allt på min häst det gäller även mig med..krävs juh två för en tango, eller??!
Dock så händer nånting varje år vid tö tider att han blir så här, knaprar skit i hagen?
Tjurar ihop, känslig och i galoppskänkel läge i höger varv så tjurar han totalt..kan stanna, kicka med bakbena och inte alls vilja va med!
Men det kan va lätt fixat..brukar köpa en burk Probemin(?) av Laser-Björn som hjälper till i tarmfloran så brukar det faktiskt bli bättre..så nu måste jag ta en ordentligt titt på mitt konto för det är ingen höjdare denna månad, men jag vill mer än gärna att min häst ska va nöjd...are!
Så det kan va värt och leta lite snålt, hade jag 100kr kvar på mitt konto och min häst eller hundar behöver nåt så skulle jag köpa det till dom istället för att köpa mat till mig själv, älskar mina djur över nåt annat, dom lever nog nästintill bättre än mig själv, haha!

3 kommentarer:

  1. Du har en jätte fin häst, väldigt trevlig att rida! Tack för att jag fått låna honom och rida ut. Och jag som är van vid tjuriga Rico tycker att Hoppe är som en lite solstråle att hålla på med! Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Du är jätteduktig och ja, du har helt rätt ang. min sits, den kommer behöva arbetas på om jag får nån chans i framtiden :D hahaha

    Kör hårt, jag hejar på!

    SvaraRadera
  3. Tack båda två..att bara lite ord kan göra min dag!:)
    Och oxå till båda två, Åse bara o hojta till..gud så skönt det är o va ledig då o då!
    Sandra, istället för att du hälper oss hela tiden..kanse Hoffa kan stå till tjänst ang sitstärning, hähä!

    SvaraRadera