torsdag 17 februari 2011

Onsdagen till Historien!

Jobba till 18, kasta mig iväg i bilen hem för att snabbt svida om till stallkläder och starta en brasa
Får lätta på gaspedalen till Mc Donalds, nä har inte bråttom för att jag är sååå hungrig..mer för att komma hem i vettig tid, har juh dom 3st guldkornen(hundarna) med mig i bilen, vad skulle dom göra utan mig? Och jag utom dom?
2st cheesburgare och en mellan cola får stå för middagen, so far so Good
Håller vänster körfält på väg till Brottby, ohh shit dax och byta pedal..broms, tvärnit, STOPP!
En j*vla massa bilar står still men skymtar inget blålljus, bärgar el dyl..efter 20min har jag kommit 150m..börjar ringa runt för att be om lite Internet information, busshaveri kl 18:10 och trafiken skulle släppa på ca 19:15, vilket va ca 10min för mig..ok, kan överleva!
När personen framför börjar prata med dom bakom mig, öppnar jag dörren för att höra informationen, och enligt Radio Sthlm och Polisens nya uppgifter..trafiken ska släppas på 22:00, va..??! Kan juh inte sitta här i 3timmar? Med hundar i bilen ,som i det hrä daxläget börjat pipa och undrar vad som händer..
Med världens bästa killar H och L, så hade jag kommit så pass långt som till busshållplatsen vid Gillinge och dom kom och bytte av mig i kön så jag kunde åka till stallet, så ut med hundar på motorvägen och försiktigt ta sig till bilen, guld värt!
Så väl i stallet, anings sen så och så trött så det går inte och beskriva..rida behövdes då det är lektion idag, så lite skritt jobb på ca 25min fick räcka innan jag höll på och somna med hästens steg, inte så kaxig idag kan jag meddela...TRÖÖÖTTT!
Snart helg, snart..som är helt fullspäcka, går bra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar