söndag 13 februari 2011

Ledig söndag eftermiddag

konstigt nog tycker jag att, om jag inte stressar..så finns det massa tid över?!
Märkligt fenomen det där och dessutom när jag inte riktig behöver den lediga tiden som mest..ähh, va fan ska inte klaga klart det är skönt med dötid oxå!
Hästen träna på hag vila idag, vilket innebär egen motion..tur att hans damp ungar i resten av hagen kan sätta lite sprätt på han, så länge ingen tittar på..kollar du snabbt dit på nära håll måste han plocka fram krokodil skinnet och visa vem det är som bestämmer, Hoffi ödmjuk?!
Nä du, inte så nån ser!
Sköt hästen skötte sig mkt fint idag med, och genast vart jag sugen på och plocka in hästen och sätta igång o rida..men, nu skulle jag behöva fler dagar i veckan oxå hinner juh inte ens lägga in återhämtnings dag för stackarn för att jag tycker det är så kul och bara vill fortsätta, men man måste tänka på hästen oxå!
Så, vad passar inte bättre då?
Vi smörjer alla 511 tränsen man äger, för man måste juh ha träns till varje bett..orka byta varje gång?
Ett vardags dressyr träns
Ett extra dressyrträns
Ett "bara måste ha" dressyr träns
Ett dressyr tävlings träns
Ett hoppträns
Och för att inte glömma
Ett hackamore
Ett uteritt träns
Är detta vad som kallas psykist störd oxå?!
Iallfall så har jag juh inget kvar o göra än att själv hoppa in i duschen och försöka fräscha upp mig efter ytterliggare igen 6timmar i stallet..kan juh förstå hur jag luktar? Inget man gärna raggar upp på stan i första hand..möjligtviss andra hans sorteringen
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar