fredag 11 februari 2011

Helgen närmar sig

och snöstormen håller stadig kurs med snö, snö, sön, blåst, blåst, blåst!
Borde inte dessa dagar va jobb fria?!
Höll juh knappt på och få upp ytterdörren och hundarna stod givakt och ville bara in igen, tom tokiga Fralla.
Med enbart 15min på mig så var det bara o ta tag i snöskotten och börja dra den framför sig..1m, tvärstopp! Om man aldrig insett hur mkt 1ton väger, så visste jag nog det nu, helvete vad tungt det va..så det var bara o bita i det sura äpplet,1meter..skyfla åt sidan..1meter, skyfla åt sidan..vart är plogbilarna när man väl behöver dom?
Och såklart så lyckades H ha dålig fart över plogvallen, så guess what..där står vi?!
Va fan, vem som helst kunde väl förstå att man skulle ta ordentligt fart där över?
Och detta ska föreställa motsatta könet..ja, vad säger man? Två saker samtidigt..titta backspegeln och gasa samtidigt, hur svårt ska det va?
Sen att jag kör 70-75km/h på 90km/h-vägs i detta väder, har väl inte med saken att göra..va juh inte det vi disskutera, förresten..vill väl ha mig levande!? Just det!
För övrigt kommer min helg va lung, stallet på förmiddagarna, förste skötare på Zebban åt Megs tränare..sadlad, klar o framskrittad blir mitt jobb..alla når eliten via skitgörat först;)
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar