söndag 20 februari 2011

Blir rädd för mig själv!?

Vad håller jag på att bli? Nån annan?
Har fått hört att jag är orättviss, hjärta av sten och elak, är det mitt nya jag?
Hela veckan har jag undrat vad som händer med mig och reagerat på mitt humör, jag har märkt det..
Fick ett utbrott i fredags, vad faktorn va? Det funderar jag fortf på..
Jag är sjukt irriterad för inget, skriker för minsta lilla
Tröttheten ligger på level Extrem High, ni vet när man är så där sjuk med feber och man sover sover och sover men man är lika trött hela tiden och jag som aldrig brukar sova "middag" va igår tvungen att lägga mig en stund innan Melodifestivalen och när det väl va dax ville jag bara sova ännu mer!
Igår kom dom, tårarna, varför? Jag bara kände för det, skulle kunnat lega hela kvällen och bara gråtit tills ögonen var rödsprängda..och man fick göra allt för att dölja det
Känt mig ofta hungrig, ätit och när jag väl ätit så har jag mått illa
Ingen kan riva min mur, den är gjord av Cement och det är bara jag i Borgen utan några skyddsvakter, jag är allas roller..försvara mig själv, skyddar mig själv och segrar över mig själv!
Långa dagar
Sena kvällar
Vilket medför att det blir mycket stress
En fullspäckad helg
Utan vatten
Om dessa faktorer utgjort mitt underliga humör, det återstår och se..för nästa vecka kommer bli lika kaotis, dock hoppas jag att vattnet återkommer SNART!!
Undra om detta är mitt nya jag? Eller håller jag på att gå i personlig konkurs?
See you.

3 kommentarer:

  1. Men vännen. Du behöver börja ta det lugnt. Varje dag är det stress. Man får aldrig mer tid om man är stressad. Koppla av med alla måsten och prestationer. För vem vill du prestera? Du har en kille som älskar dig trots att motgångar och alla djur =)
    Du kommer att gå sönder. Jag vet hur det är att må sådär. Även om orsakerna och grunderna inte är desamma. Men jag har lärt mig efter 2000 ggr ungefär att det leder bara åt ett håll och det är in i väggen.
    Ta hand om dig, Håkan och dina djur. Och framför allt dig själv. Sluta spring genom allt, var inte alla till lags hela tiden. Man får (tro mig på detta) ALDRIG igen det Ta dina minuter och varva ner, gör dum "futtiga" minuterna till guld. Dom är i dina händer Jag är rädd om dig!
    Be om hjälp, och ha roligt i stallet där din fristad är. Ingen kräver något av dig eller förväntar sig att du ska göra på något visst sätt. Man säger att hästen avspeglar hur man själv mår. Nu är det snart vår, och det blir ljusare och grönare. Då kommer det kännas lättare. Men ta din känsla på allvar. Du har fått gåvan att känna den ändå. Ta hand om dig, vi har ett extra rum om du blir galen utan vatten.. Du vet att jag alltid finns.
    Stora kramar från Martina och djuren <3

    SvaraRadera
  2. Att bara ord genom en dataskärm kan kännas så mycket!
    Tack, jag jobbar på det..och tycker ibland att jag lugnat ner mig för att nästa sekund va uppe och springa igen..måste jobba på mig själv, har mycket visioner om allt..städat hem(jämt),ej fulla tvättkorgar,ej massa disk, ej lite ostädat hemma helt enkelt och allt gör jag absolut inte för min egen skull..

    SvaraRadera
  3. Martina är en klok tjej! Lyssna på henne!! Det finns bara en Linda, och det är DU!! Vi gillar dig för den DU är inte för allt du gör! Lägg ner allt annat och lyssna på dig själv! Du vet hur jag har det! Inget att stå efter....Och här finns plats för er när ni vill, Både dig,Håkan och djuren! Kasta ben , gå på stan, eller sova....du väljer! Men gläds åt att få komma till fjällen! Så kommer ni hit sedan! Kram G

    SvaraRadera