söndag 13 mars 2011

Samtidigt som jag njuter så har jag dåligt samvete

Anna som redan innan hade en hund av modell större och sen kommer jag och slänger in 3st vita långhåriga ulltussar, enligt rapporter så går allting bra och jag vet att dom tas väl om hand och trivs där..men ändå, jag kan inte sluta tänka, måste va lite småjobbigt?
Och tjejorna i stallet som sliter på dagarna och sedan kommer till stallet och ska behöva ta hand om min kuse oxå, jag är juh evigt tacksam till gudarna att dom ställer upp med allt från mockning till ridning men samma där kan jag inte sluta tänka på hur trötta dom måste va på kvällarna? Stressade för att hinna med en till?
Dom vet att jag skulle göra samma sak för dom men jag är en sån som hela tiden vill ge nåt mer och behöva be om mindre själv..förtjänar jag detta?
En skidsemester..
Och för varje resa som går så lär jag mig att koppla av och koppla ifrån alla "måsten" som jag har hemma som tex städa som en j*vla dåre
Jag har inga tider att passa, inga måsten utan kan ta dagen som den kommer vilket även är en bra övning för mig med då jag oftast sätter mig på tvären när min planering inte går som den ska och jag planerar in i minsta detalj ibland känns det som om mitt liv går ut på att bara planerna allt..ska det va så?
Jag måste planera för att ens få tid över!
Börjat räkna ner dagarna tills jag kommer för att "vakterna" av mina djur ska slippa bördan och helt ärligt, jag saknar dom mer än livet!
Mina hundar och min häst, åhh!

1 kommentar:

  1. Njut, njut, njut, vi klarar oss fint ;)
    Hästen rids, boxen är ren allt är som det ska!

    SvaraRadera