måndag 28 mars 2011

Det är sant, jag ska till Paris

Jag kan tycka det finns galna hästmänniskor..men är hundmänniskor ett snäpp värre? Jag plus en skock andra hundvänner ska bila till Paris, starta torsdagen vecka 27 för att anlända till Paris lördagen för att sedan på söndagen gå på Världs hundutställningen.. Det låter juh skoj, eller hur? Innan jag åker ska jag göra iordning min hund som tar cirka 2-3timmar och som jag sedan på plats måste fortsätta "trimma" på och för att sen få visa upp han.. En sak som är över på ca 5min för att få veta(medveten redan innan) att min hund är alldeles för fläckig och det betalar jag dessutom 860kr(anmälningsavgift) för att få berättat för mig och dessutom ha ett bilsäte i arslet.. På vägen ner kommer vi stanna för att bo i Aachen en natt, alltså 8-9Juli..nån hästtävling då?! Någon som vet.. Hoppas att vi är klara i tid så man kan släpa sig in till "själva Paris" och har fått rekomendationen att besöka Eiffeltornet, som jag säger..jag kommer nog aldrig mer komma hit så lika bra och passa på! Nåt mer sevärt, besök, shopping?! Sedan kommer vi åka vidare för att "semestra" 2dagar, det är lite olika alternativ hela tiden Vårt fösta alternativ va Champangediskret Rimmés, men vi fick talat om för oss att det var det enda som fanns Andra alternativet var, inget vi lagt på minnet.."granne" till Rimmés, fanns lite mer och se/göra Nån som vet, sevärdheter runt omkring där? Sedan är det dax för hemresa och med tanke på att det lär eka på kontot då så tror jag vi bestämde så att det är jobb vecka 28 för att sedan fortsätta semestera i 3veckor..familjen Svensson ska ut på vägarna..igen! Med ett bilmärke i arslet, stela ben, krökt nacke, ekande konto..så kan jag inte annat, än just i skrivande stund fråga mig..vad fan håller jag på med? Är jag Idiot? See you.. Gråa öron/bruna fläckar..vissa tillåter det, andra inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar