fredag 25 mars 2011

Min nya samarbetspartner

Sara från stallet, min nya coach, "tränare" och planerare..hon gör mina mål!
Här är det ord och inga visor..och nu börjar poletterna ännu mer trilla ner, en efter en och jag börjar förstå innebörden av det hela, hur viktigt det är med att va noga, mjukna(har en tedens till och ligga kvar och bli lite hård i handen)
Denna vecka är temat, lösgjordhet, låga händer och bara rulla på
Och som med allt annat nytt man börjar med så tar det ett tag att hitta allt, få ihop alla delar all kordination och det ska jag säga..det är en lära i sig!
En sak jag märkt hos mig själv nu är, att jag märker när jag för höga händer..och snabbt plockar jag ner dom igen och att inte håla kvar i tygeltagen jag gör..utan ta, och tillbaka till utgångsläge lite mer jobb där behövs
Och framför allt så är mitt tålamod mycket mycket bättre nu, och jag tar den tid jag behöver för att t.ex få en bra galoppfattning..och inte panik och slänga mig in i galopp och där märker jag stor skillnad oxå och min häst är mycket med mer på noterna och tycker det är trevligt!
Sara´s mål med mig är: att om 2mån rida LA, på hemma plan..bara tanken skrämmer mig..varför?
För att jag har aldrig själv kunna drömma om att ha en häst som går LA eller högre..och det kan juh inte va så big deal kan ni tycka..?
Jo, för med tanke på vad jag har haft för hästar innan..som knappt varit träningsbara och som jag återigen nu missunar min häst..men det är juh faktiskt en travarkorsning, men han kan han med!:) Samtidigt som jag har jag-ska-visa-er-vad-en-travarkorsnig-kan så gnager, kan verkligen en travarkorsning?
Jag ska intala mig själv, vi kan! Jag ska!
Watch up for Linda and the travarkorsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar