fredag 4 mars 2011

Hålla motivationen uppe?!

Jag är expert på att påbörja saker, prova nya saker, försöka lägga om kosten, börja motionera och det funkar super första veckan andra veckan börja gamla vanorna snabbt knacka på dörren igen..vet att man verkligen måste VILJA och, ja kanse har jag inte det än?!
Lägga om kosten beror som jag tidigare nämt så vet juh alla att kroppen får bra av nyttiga saker oxå, inte för att jag är ute efter att rasa vikt, finns det nåt tråkigare än att tänka vad man äter?! Gå förbi bull/kaka diskarna på affären och INTE få handla nåt? Eller baka utan att smaka?
Börja motioner är enbart för min hundars skull ska erkänna oxå att vid såna här dagar med sol så är det så härligt och se hundarna fulla med spring, jo mina hundar får gå ut..men jag öppnar dörren hemma så springer dom runt på tomten/"gården"..självplågare har jag kallat det tidigare..? Nu då, hundplågare?
Jag har verkligen ingen tillräcklig eller ihållnade motivation för att fortsätta med påbörjade saker, dock har jag börjat introducera frukt till kroppens chock men den verkar ta det bra märker dock inga pigghets tecken, hur många J*vla frukter ska man behöva äta per dag?
Hur gör du/ni för att hålla igång? Finns det några tips?
Eller är det bara ett jäkla anama?
Jag har juh lyckats sluta med det mest onyttiga och farliga jag höll på med, Cigaretter
Dock fick jag en liten "anledning" till det, när min 50plusar till morsa blåser bättre lungkapcitet än sin 24-åriga dotter..wake up call!
Så det va min motivation till att sluta röka och trivs ypperliggt som rökfri person, nu vill jag inte ens vistas i närheten av rökare, fy fan vad dom luktar!
Sandra och Sara, stallkamrater är undantag..dock försöker jag ducka när röken kommer!
See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar