tisdag 1 mars 2011

Fått äran, jag..

att den 20Mars i Djursholm med andra "utagna" från klubben få rida första omgången av AllSvenskan Div III, så mellan jobbpassen börja jag nu lära om till LB:1 programet inte så avancerat men det gäller och komma ihåg alla rörelser, vart är dom, avbrotten, gångarterna
"Du har verkligen jobbat på envist och målvedvetet" löd en kommentar och hur glad blir man inte?!
Sakta börja helgens egna seger sjunka in och jag börjar genast fundera på hur jag ska komma 1 procent närmare, bättre och satsa lågt än för högt, 61% är nästa mål och blir det mer är det en bonus, det är jhu lite så att det måste juh liksom funka hela vägen, mitt humör, hästens humör, mitt tålamod, hästens tålamod..men mitt nya citat är:
"Det är bara jag som bestämmer hur det ska gå"!
Denna tävling kommer sätta mig på prov, då jag åker till fjällen mellan den 9Mars och kommer hem 18Mars/förmiddag så många tränings tillfällen kommer inte och ges vilket gör att jag får försöka prester på kort varsel, men jag är laddad, nu kör vi!
See you..

2 kommentarer:

  1. Underbart motto :)

    Det kommer säkert att gå hur fint som helst. Har du någon som kan rida Hoppe medan du är i fjällen?... jag menar nu inte bara "hasa runt" och rasta honom, utan verkligen rida? Då har du ju ett problem mindre ialla fall. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jorå, jag har mina stallkamrater som rider honom ordentligt!
    Så det är skönt med så fin hjälp!

    SvaraRadera