måndag 21 mars 2011

Gick nästan hela vägen

allt hade gått kanon tills på väg hem och jag stod i valet och kvalet vilken väg jag skulle ta upp till stallet?
Men eftersom det fortfarande va milt ute igår, vid 18:30 så bestämde jag mig för den vanliga ordinare vägen som är en liten raka likt en dromedar rygg med lång backe som påföljd..men håll i dig hästen, här åker vi..nästan hela vägen upp för att det sedan ska börja spinna, stå still och sedan rulla bakåt, shiiiit..panik utlöst!
Med darrande händer ringde jag stallägaren som satt på söndags middag och ut kommer Peppe, häjlten och genast börja hjälpa till, först prova vi lite med små knuff på bilen men när sedan släpet börja gå på tvären så bestämmde vi oss för att ut med hästen och jag måste ge han beröm, med halvabaklemmen på snövallen och 30cm svajande lem på andra sidan(där han skulle kliva av) så klev han snällt av utan panik och tyckte väl bara att det va lite konstigt att kliva av i backen..väl häst inne så var det nya försök, spinna för att sedan rulla bakåt, det va glansis och en och annan tår rulla ner för kinden pga av paniken jag hade, stressen och framför allt..stallägarna höll på och avnjöt en trevlig middag och här ringer vi, gahh..tjejor alltså!
Efter mycket om och men, med avkopplat släp så lyckades bilen komma upp och Kerstin fick ta sin Toyota Jeep och dra upp släpet, jag önskar mig en 4x4 bil i Julklapp 2011!
Men innan allt så var jag juh på tävling och med lite oklara besked om tider så lyckades vi iallafall va på plats ca 4timmar innan start..gott om tid med andra ord! Kolla på lite ekipage, snacka med klubbmedlemmar, fika och sedan var det dax och jag hade en bra känsla redan på framridningen och det kändes mycket bra en bra form som annars kan bli lite hög och fick mycket beröm för "att se vägarna" av mina klubbmedlemmar dock höll domaren inte med om mina vägar, jag som tyckte jag tänkte på det..men med ytterliggare en godkänd ritt på precis 60% och bra omdöme som
Flott häst..tillåt mig och skratta lite, här kommer jag med min travarkorsning..flott häst?
Nä, ska inte missuna honom..så fort jag ser nån annan rida honom så kan jag inte förstå att det är min häst faktiskt!*tår i ögat*
Dax och laddda om, lära om..Södertälje, 17 April..here I come!
See you..
Så här kan det se ut när det går rent ut sagt, utför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar