tisdag 16 november 2010

Näste man till rakning!

Äntligen, klippt hästen..sån nu blir det duntäcke resten av vintern..??!
Och gick juh sååå bra, vilken grym häst jag har..förutom en incident när sladden inte räckte till och den "ploppa" ur, bränn märken i golvet och det lukta som om du höll på och elda upp pälsan på stackarn och när man får sätta livet till för att det kittlas under magen..men va fan, förstår han!;)
Och sen vart det hoppning, oj vad det gick..berode det på det nya "snabba schbraket"?? Nyklippt? Eller vilodagen innan?
Men oj så kul det va, glömde sporrarna och det var väl tur det..va en ganska svår, eller svår o svår med våra stora klumpidunsar så var det kanse inte den smidigaste övning men vi gick vidare och fick nästan hålla igen lite denna gång, hade jag släppt..då hade det gått undan!
Längtar redan till nästa gång..vilket jag helt plötsligt kom fram till att jag kanse inte kan va med på, tränar dressyr på söndag..undrar om jag ska gå ut veckan med o starta med hoppträning då?!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar