onsdag 24 november 2010

Målar fan på väggen

som vanligt när det är som bäst på bandet, så går den där jäkla paus knappen igång..är alltid den som förväntar mig det värsta..det finns juh hela tiden ett OM..om det inte är det? inte det? eller inte det?
Skynda till stallet för att Veterinär Bosse skulle komma och ha tandläkar tjänst på halva stallet, kanse man skulle hunna rida innan?!
Men icke..det gick inte ens, för min häst gick på 3 ben! Släppa runt ena frambenet och va inte så villig att gå framåt, fick nästan slita ut han från boxen..va fan!!!
Bosse kolla det på, 2 alternativ fick jag..antigen en akut hovböld eller att han trampat på nåt hårt, kanse fått nån blödning, dock så var han juh väldigt varm vilket inte lät så bra, tyckte jag på hans tonläge..eller en sträckning i detta busväder det är just nu, vilket ska jag hoppas på?!
OM det inte är nåt av detta..jo, vet..man ska tänka positivt men tyvärr så finns det faktiskt en verklighet oxå och måste tänka fler alternativ.
Hovis kommer som tur är idag, SMS henne igår och meddela att hon MÅSTE kolla efter hovböld el likn och sen återkomma..så samtal väntar!
See you..

1 kommentar:

  1. Men usch vad trist... Men om man får hoppas på något i detta läge så hoppas på en hovböld, då är problemet borta (oftast iaf) efter en tömning och rengörning.
    Håller tummarna för att det inte är något allvarligt.
    Kram
    /A

    SvaraRadera