fredag 21 februari 2014

Man ville bara vända till sängen igen..

än att kliva utanför dörren, fy sjutton vilket väder, inte alls så fredags vänligt!
Mer snö har det kommit(som tur är inte överdrivet), det fortsätter snöa och friska vindar(blåst) på det, blir juh svinkallt och vistas ute.
Hoppas på att vädret lugnar sig tills imorgon eftermiddag när man ska ut med hästsläpet.

Imorse fick jag absolut inte försova mig, extra knäcken var ledig, konstigt hur man funkar?
Vakna 04:20 av toalett besök, efter det hade jag svårt att somna om med risk för att försova mig och aldrig har man känt sig så pigg en tidig morgon.
Jag föredrar morrnar har aldrig varit nån kvälls människa, 21-22 tiden gäller för mig även helgerna, oftast får jag juh hålla mig själv sällskap på kvällarna efter 21 så, what ever;)

Det blir att beta av ett par timmar i stallet efter jobbet, smörja, börja packa, nån ide och "schyssta" till hästen idag?
Och sen väntar dukat bord med hemmagjord pizza, en stund framför tv:n kanse? Tråkigt med tv nu för tiden bara, det är juh för f*n bara skit på den, finns juh inte nåt vetttigt och se alls! vad kollar folk på?
På "min tid" då kollade man på black beauty, kom ihåg..jag och en kompis, det sändes på morgonen, på skol tid vi kom alltid sent dom dagarna;) Knata vi över till Statiol(rakt över fotbollsplan) köpte mjuk pepparkaka, hemma och brygga en kanna kaffe, doppa ochså black beauty på det, oslagbart!
Våra bästa år, favorit serien..fast det ibland stod stilla i handlingen kunde inte sluta kolla, hur kan man sända mitt på dagen? Jag jobbar juh!
Lite baywatch kunde man trycka in ibland ochså om man ville se snygga killar;)
Just det, Melrose place ochså..kunde man ochså titta på för nån killes skull!

Nähä, nu betar vi av 6timmar på jobbet innan det är helg!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar