måndag 24 februari 2014

Alla val är inte kloka

Någon veckan sedan var ett sånt läge, kanse skulle jag "ridit" ut stormen men jag vill inte vara den som "spelar" med och säger vad den andra vill höra, jag berättar verkligheten, är det den som är hård?
Det fick såklart ett tråkigt avslut, jag står inför sommarens evengemang och saknar en viktig person men det löser sig alltid.
Det handlar inte om vem som som håller "ut längst" och vill "krypa" till korset, vi är två mycket envisa personer som håller hårt på vad vi säger och jag tror tiden får utvisa när det är dags, än så länge är det nog fortfarande lite "hett på gröten".

Alla lever vi på samma villkor att börja skylla ifrån sig på nån annan, då fick jag nog. Finns det nån som haft ett "enkelt" liv? Alla har vi väl haft våra "svåra tider"?
Man måste helt enkelt släppa taget om det gamla, gå vidare, skaffa sig bättre förutsättningar.
Kan man "besegra" sina allra svåraste stunder så kommer vardags sakerna att bli en pice-of-cake!

Min "lättare" svåra stund just nu är, vi måste ha fram rätt så mycket pengar fram till sommaren och dom måste fram för nu är det för sent och skjuta på det, samtidigt har jag en bil på verkstad med riktig otur 2st spridare trasiga á 7500kr/st, hade det varit för ett år sedan hade jag haft panik vid det här laget, 4mån och vi måste fram med ca 30tusen kronor och en bil på verkstad men jag har gett mig fan på att det ska gå, det måste gå, vi ska fixa det här, känslan sen när "allt är över", lättnad! Det kommer va såhär nu i 4mån, jag kommer bli starkare av det, veta att jag kan om jag verkligen vill, anstränger mig och jag kommer förmodligen ha bättre värde på sedlarna efter det här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar