onsdag 5 februari 2014

Känslan av totalt hjärnsläpp..

kom sent till stall och jag var helt planlös när jag klev in innanför dörrarna!
Vad gör jag? I vilken ordning? Ska jag rida två hästar? 
Jag som annars brukar ha sjukt bra koll och kunna lägga upp smarta lösningar.

Va på väg till min egna häst när nåt störde mig och jag ryck tag i den jag hade närmast, Äpplet..hästar är en frukt vet ni;)
En sak till att inte glömma, täckesbyte..glöm inte och lägga på Äpplet täcke ochså, som står och luftar sig.

In och snabbt byta häst, skritt arbeta barbacka i 20minuter fick räcka för min egna.
Klockan närma sig 21, tröttheten börjar krypa på och jag är strax på väg hem, änligen. Ändå hunnit med mycket på "kort" tid i stallet.

En snabb dusch och hopp i säng när jag börja rensa mobilen på meddelande, shiit, fan ochså, helvete!
Jag har glömt och mocka åt M, som jag glatt hade skrivt, Fixar till ägaren..den paniken, usch! Vad fan ska jag göra, 21:48, kan jag åka upp till stallet igen? Har dom hunnit "stänga"? Verkligen ingen är kvar som jag kan fråga om hjälp!
Shit, shit, shit, panik, panik, shit.
Tänker för mig själv, hästen är rätt så renlig i boxen så han behöver inte stå i sin egne avföring iallafall, hjärtat lätta lite.
Men kommer hästägaren döda mig nu? Kommer hon nånsin fråga om hjälp igen?
Jag hade verkligen totalt hjärnsläpp, annars brukar man juh "komma på" sånt när man sätter sig i bilen tex, shit..jag har glömt nåt(?) men nu ville jag bara hem, hem och sova!

Fy sjutton vilken dålig mäniska jag känner mig, jag skäms!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar