torsdag 10 januari 2013

Konsten att stå emot frestelsen!

men så duktig man känner sig när man lyckas!

Alla som känner mig vet att jag är en riktig fikamänniska, man fikar inte utan en go´bit en fredagkväll utan godisskål & läsk är ingen fredagkväll!
Det finns juh nyttigare fredagsmys som grönssakstavar med dipp som jag faktiskt gillar men av ren rutin så försvinner man bort bland godishyllorna och drickan..
Anledning till varför jag försöker med detta nu är för att man rent allmänt mår bra kanse kan jag bli lite piggare och inte va konstant trött trots sömn på 8timmar per natt!
Igår hoppas jag startskottet gick för att börja motionera, jag vill juh gärna ha sällskap det blir juh så mycket roligare då, man kan peppa varann och har man bestämt tillsammans är det inte lika lätt och skit i det, min plan är att bygga upp en tillräcklig kondistion nu så att när snöan och isen är borta kan man börja jogga!
Jag har lokaliserat mitt onyttiga ätande till:
Ont om tid= Mkt snabbmat
Jag har tråkigt= Äta, lika med nåt att göra för stunden och det är här som jag söker en bättre "nyckel" för..
Jag är nog inte ensam om detta?

Iallafall så har jag gjort en liiiten liten förändring jag skippa läsken till luchen och tog vatten
Istället för att smådricka kaffe hela dagarna tar jag vatten då och då
Har lyckats stå emot frestelserna jag blivit sugen på när jag traska genom affären
Igår lyckas jag stå emot fettbomben lyxshake på Max, eftersom jag handla middag t mamma där och hon beställde en sån..när den stod i bilen brevid mig va jag så häääääääääär nära att beställa en till mig själv, men nej..YES!
Jag kommer nog aldrig bli nån fågelfrö ätare och börja byta ut grädden i såsen till vatten men med små förändring tror jag man kommer långt..tyvärr "glömmer"/förtränger många ochså att man måste röra på sig för att det ska hända nåt med!

Beach 2013 utan vass;)

Psss, va inte oroliga..jag kommer inte sluta baka eller skippa go´biten på fiket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar