fredag 11 januari 2013

Hur man är beronde av matriela ting

Tanken på att stå utan hästtranspot är skrämmande, hur ska jag då ta mig till tävling? Tänk om det händer nåt? Samtidigt har jag klarat mig utan den under 4års tid av min 10-års period med egen häst fast då ägna jag mig mest åt hobby-uteridning nu är det annorlunda tider!
Lika ofta funderar jag på, hur sjutton klarade jag mig utan ridhus förut? Tanken på att flytta till stallet utan ridhus, finns inte på världskartan!

Jag står i en knivg situation inför dom nya kommande körkorts reglerna, jag har bokad tid för körprov av utökad B-behörighet
I mitt fall med den bil(Volvo V50) jag har är det löjligt får dra 1470 på B-kort och med endast ett körprov senare 1500kg, ni kan förstå varför jag inte lägger ner tid och pengar på ett BE-kort?..30kg och sen kommer jag aldrig får användning av det, för inte finns det ett tillräckligt välbetalt halvtids jobb för att ha råd och tid med två hästar!

Jag kan inte köpa ett 1500kg släp innan körprovet(13Mars) för då blir det olovlig körning
Att hitta ett tillräckligt lätt släp med rätt lastvikt är inte helt lätt, lättare att hitta ett 1500kg släp med bra lastvikt, till min budget
Jag kan välja att fortsätta med det jag har, max lastvikt 540kg och hoppas på tur!
Byta in det fast man får mindre än vid privat försäjning men med tanke på markanden nu så..

Hur ska jag göra, byta in den och veta att jag kommer åka därifrån med en annan?
Vänta på köpare? Eller helt enkelt köra och ta tag i frågan igen, när tävlingssäsongen lugnat sig lite? Jag har kört såhär nu i 3års tid och aldrig blivit stoppad, peppar-peppar..bara för att jag säger detta nu, så!

Säljes: Kylinge Apollo-98
Går stadigt och lätt manövrat
Nytt golv, nya bromsvajrar och belägg under 2012
Sadelkammare framtill, avtagbar
Totalvikt 1400kg, max lastvikt 540kg
Skattad och besiktagd
Intresserad?
Maila: hippielindus_86@hotmail.com








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar