fredag 18 januari 2013

Förändringens år 2013

del 3, motionera mera
Hur många gånger har man inte sagt, jag måste börja? Nästa vecka ska jag ta tag i det? Detta år? Cykla till jobbet?
Det finns hundra anledningar till att inte börja, men bara en för att börja!
Och vad händer?
Ingenting!

För min del handlar det mest om bättre kondition och mer stryka i kroppen, vi hästmänniskor är väldigt noga & lägger ner massor av pengar och tid på våra hästar för att dom ska bli starka, korrekta i kroppen och "glömmer" eller ska man säga förtränger oss själv? Så är iallafall mitt fall, men om vi ska bli ett starkt team ihop räcker det juh inte bara med att en av oss är i tipp topp!?
Jag har hittat min hjälp genom LaserLisa och tänker fortsätta med det, roligare att lägga ner pengar på en själv med behandlingar som funkar och automatiskt blir man på bättre humör då, eller hur?!
Det jag vill lägga mest krut på är magen, jag behöver (mer) muskler att rida sin häst i ett "flashigare" tempo kräver sitt det fick jag minsann känna på sist och då gick det verkligen upp för mig, jag var helt slut och bara ett varv i det tempot var som ett thriaton lopp, illa! Sitter ni på några bra tips för magen! Sit-up's, bästa effekten? Gäller väl att ha rätt teknik för det med va?
Sen kommer vi till kondition, jag har börjat med promenader i mitt tempo med små intervaller av högre tempo för att få ett ordentligt flås, målet är att det ska övergå till jogging! När snön är borta, kan låta lång tid men eftersom det inte handlar om nån ren bantningskur har jag inte bråttom, nåt viktigt man ska tänka på vid promenad?..kanse ska starta nån grupp i stallet? Där vi går/joggar gemensamt, tror man inte skiter i det lika lätt då!
Vad är absolut den bästa tränings formen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar