måndag 14 januari 2013

Förändringens år 2013

Del 1, mig själv
hur mycket jag än försöker tala om för nån annan vad som är bra och dåligt med den personen och vad jag tycker ska ändras, så går det inte om man inte börjar hos sig själv!
Jag får ofta hör/hört att jag är sur! Sur?

Jag har börjat fundera kring detta, är jag det? Varför?
Jag har två "svar" på det..
Jag är nog mest trött, trött hela tiden kämpar mot dygnets timmar att hinna med allt
Att hela tiden va stressad och en hängande känsla över en hela tiden, kommer jag hinna? Hur bra humör får man då? Tror alla kan hålla med om att det drar ner ens humör och när väl allt är klart så är man helt slut..
Det andra är den mest frustrerande, pengar! Jag tänker och funderar på pengar "hela tiden", hur ska jag klara denna månad? Hoppas den räkningen kommer sent så jag kan betala den nästa lön! Undra om det kommer fler räkningar? Har jag några extra räkningar nästa lön? Så fort jag betalat klart månadens börjar jag genast fundera kring nästa månad!
Pengarna styr ens liv, ska det vara så?
Jag har bestämt mig..det blir inte bättre av att bara klaga och inget göra, jag har dragit ut konto utdrag och markerat alla mina småhandlingar på matbutiker för där är den största boven dessa små handlignar hela tiden, ibland tillochmed 2gg/dag..50kr här, 65kr där, 97kr här och 85kr där ja, många bäckar små som man säger!
Jag har gjort försök tidigare med matlistor, funkar nån vecka eller två
Provat och gjort inköps lista att handla efter, tycker det är svårt när man inte ens vet vad man ska äta under veckan

För att göra en förändring på min "surhet" tvingar jag mig själv att en gång under dagen inte tänka på pengar och faktiskt funderar på alla bra saker jag har i mitt liv, kommer faktiskt fram till att mitt liv är rätt bra ändå= Glad tjej!
Och när det i lördags tom märkets av bland dom jag umgås med och det som chockade mig, en kille märket det då måste väl nånting hänt iallafall?
Jätte kul och motiverande att höra!


1 kommentar:

  1. Ja! Du ser!!
    Rom byggdes inte på en dag! Så håll ut!
    Du är inte sur!!
    Men kanske behöver du släppa fram "vildkatten"
    i dig! Ha kul! Och inte tänka hela tiden! Du är en smart och intelligent tjej. Du vet vart gränserna går, men lite lite mera klös kanske behövs......
    Säg Mjao till livet!!!

    SvaraRadera