fredag 11 januari 2013

Böjprov eller inte?

På tisdag kommer en veterinär till stallet, måste vaccinera hästen och då slog tanken mig, inför kommande tävlingssäong med start 31Mars om vädret tillåter det..

Jag har inte märkt nåt konstigt med min häst, han ångar på som vanligt men för att va på "säkra" sidan, skulle ni välja att göra ett böjprov? Skulle det kännas bättre av att veta att han är "ren"?
Ja, det var länge sen jag gjorde det å andra sidan har jag inte haft nån anledning till att göra nåt heller, samtidigt som jag tror att det är bra att checka av ibland, man har juh hört både bra och dåligt..
Är det skadligt? Är nog varken för eller emot, jag litar på dom veterinärer jag anlitar och att dom göra det bästa och nödvändiga för min häst!
Har det hänt att någon häst blivit "skadad" av böjprov?
Finns det andra "behandlingar" som du är mer emot? Som du aldrig skulle låta någon prova på din häst?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar