lördag 19 januari 2013

Är det rosetterna eller procenten som är viktiga?

eller kanse att man är mest nöjd själv?

Ofta hör man folk säga, nu har jag redan blivit placerad i den klassen så nu kan jag gå vidare!
Rätt eller fel? Det kan man bara svara på själv..
Gjorde min första och enda start 2009(November), starta en LC i Vällingby med en halvberusad hästskötare till vän men det är en annan historia! Glömmer det aldrig..man tyckte att det gick ok då kom inte ihåg procentmässigt(nånstanns mellan 45-50% tror jag vi låg) men tänker jag tillbaka, herregud men hade inte min vän tjatat ut mig på tävling hade jag förmodligen fortfarande harvat på hemma, undrar hur mycket jag kanse hade missat då!

Under 2010 gjorde jag bara en start, 46% en LB:1

Sen var det allvar nu skulle det bli mer på riktig, under 2011 gjorde vi 10st starter, blandade LB:3 och LA:3 med allt från 32%(utgick) till 63.33%(LB) som är vårt bästa och därmed vår första placering!
Bästa i LA:3 är 60.96%
Fokus under 2012 låg på LB:3 med jämna resultat från 60%(godkänt) och uppåt och känna lite mer på LA

Utveckligen som vi har gjort är nåt jag bara kunnat drömma om, jag vågar se oss själva debutera MSVC:1 i slutet på detta år!

Fokus under 2013 är jämna resultat i LA, och för att gå tillbaka och göra det "enkelt" då och då så har jag lagt in några LB, det kanse är "fel" och säga att jag inte bryr mig så mycket om jag får en placering eller inte, såklart är det alltid kul när man får ett kvitto(rosett?) men är inte huduvsaken att jag är nöjd?
Det är juh ingen av dom andra på tävlingsplatsen som vet om min ritt var en utveckling åt rätt håll eller inte även fast vi bara red på 61-63%!

Tänker jag rätt eller fel? Är man bara redo att gå vidare när man plockat flertalet rosetter?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar