tisdag 8 januari 2013

Att hitta sin hjälp..

Som dom flesta kanse redan vet vid det här laget så har jag ofta ont i ryggen eller typ 365dagar om året, varför?
Jag vet inte, om jag ändå visste!
Tidigare har jag inte brytt mig så mycket, börja bli van att det kommer va såhär samtidigt säger mig nånting att det kan inte va såhär? Det har varit så i 10år nu jag vill inte va helt trasig efter 30..

Jag har varit på vanlig röntgen, inga konstigheter
Gått hos olika kiropraktorer, hjälper för dagen/dagar dessa har sagt till mig att jag måste strecha varje så ska det bli bra, kanse håller med till viss del..men vill fortfarande veta vad huvudproblemet är?
Naprapat, samma sak där hjälper för stunden
Massage, har väl varit det minst hjälpsamma men ändå skönt och bli lite uppmjukad
Började titta på olika alternativ behandlingar, nåt måste väl ändå funka?
Värken sitter i ländrygg, runt skuldrorna, axlar främst höger sida eftersom där är min starka sida och automatiskt tar i mer där, vänster sida är som bortblåst..
Förstår ni hur frestrerande det är som ryttare, när man inte kan ställa hästen till höger? När man vet att det bara beror på en själv som jag ochså fick ett ganska uppväckande kvitto på under min ryttaranalys underöskning!

Har börjat analysera min vardag, vad får jag ont av? När kommer det? Hur ofta? Vad är problemet?
Egentligen har jag väl vetat det hela tiden men inte velat erkäna prolemet!
Framför allt handlar det om stallarbete, mockning, lyfta, vrida och kasta..hur ofta gör man rätt?! Jag har övervägt och funderat, kollat pengamässigt om det kan va värt med mocknigshjälp! Men inte kommit så mycket längre än till fundering..

Iallafall så vart jag rekomender av en stallkamrat LaserLisa..jaja, tänkte jag en till alternativ behandling kan jag väl prova, helt ärligt var det priset som locka mest 300spänn är juh som gratis jämnfört med allt annat man sprungit på och skulle det mot förmodan funka så har man råd och fortsätta!
Första behandligen, åhh nej..inte en till som bara funkar för stunden! Och vart genast uppbokad på 2efterföljande behnadlingar, jag ger det en chans!
Andra behandligen, samma sak..
Tredje, fan det börjar nog hända nåt..Och jag kunde komma på mig själv, jag har inte ont!
Vi har kombinerat laser med nålar och det är den där punkten(musklen) på höger sider som är en riktig bov och jag försöker lära mig att slappna av i mina axlar har en förmåga att spänna "upp dom" men det känns som om jag har hittat min hjälp, nu vågar jag inte sluta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar