torsdag 8 april 2010

Vem kan man lita på..?!

Vi som djurägare förlitar oss helt blint på veterinärer, kiropraktorer, massörer, tränare, rådgivare och allt som finns inom denna djur värld om man inte råkat ut för nåt hemskt som gör att man är abservant..själv har jag råkat ut för en veterinär som sa att det inte va nån fara att rida på hästen, den hade inte ont i ryggen, där jag själv hela tiden sagt att det måste va nåt där..nä, inga problem..det är bara rida som vanligt! Dock lyssna jag på mig själva denna gång OCH ett tag senare fick vi reda på genom ett klinik besök att hästen hade sammanväxta koter i hela ryggen..och det va helt okej att rida på?! Inte för mig..! En tung sten flytta från mitt hjärta att jag hade lyssnat på mig själv och inte bråkat med hästen från ryggen..men iallafall, hon har det bra på dom evigt gröna ängarna nu!=)
Sitter juh med radion på hela dagarna och hörde precis om en man, vars hund hade brutit benet..o va tvungen o operaras, sagt o gjort..hemma upptäcke dom att hunden va rakad på båda bena och enligt veterinär hade röntgen plåtarna vänts upp o ner..hallå, det är veterinärer dom borde se sånt????!
Och vart tog solen vägen denna dag..?!
See you..

1 kommentar: