tisdag 13 april 2010

Varför jag, varför nu, varför vi...

så har man en halt häst..okej, lugn ska inte ta ut nåt i förskott.
Tog ut min häst från boxen igår o tyckte han gick lite konstig ut fårn boxen o till uppbindnings platsen, men va nog en synvilla då det är juh lite trixit i kniklig ut från boxen..mocka o borsta o gick ut på gårdsplanen bara för att försöka mig om att allt va ok..tog ett långt grimskaft o va ingen fara i skritt..så in igen o på med sadlen och skulle skritta ut med Marie, kommer utanför stalldörren och hästen kan knappt vända runt och haltar till tusen..gahhhh, inte nu..jag ska juh tävla på lördag!
Så dax för longering, va knappt nån idé att börja..det va kört, efter kolla från olika folk o även longering inne i ridhus tyckte jag inte han va helt hundra så ridningen stod inte på schemat.
Har en tappsko som kommer på ikväll då jag lyckas nu fått tag på en hovis som kan komma vid 18,30, men han har alltid funkat perfa även vid tappsko så nåt säger mig att det beror på nåt annat, men det återstår o se..hoppas juh såklart att det är tappskon.
Men detta har även hänt förut en gång, inga symptom..o då vila jag han 1,5v tänkte om det va en stäckning eller nåt..men det sluta med veterinär, metacam 10dagar och fortf mystisk hälta som jag inte visste vart den kom ifrån, gahh!
Återkommer med svar...
See you..

2 kommentarer:

  1. Usch, vad trist! Jag känner din frustration. Men måla inte fan på väggen, det behöver ju inte betyda att han inte snart är bra. Det är väl inte alls omöjligt att han sträckt sig om han tappat en sko, de brukar ju inte lossna alltför lätt :), be hovis kolla om det kan vara en stengalla.
    Min Varre är äntligen ohalt på både rakt och böjt spår (halt sedan en månad tillbaka). Hon får ändå vila denna veckan ut med bara promenader, hagvistelse och fortsatt kur med "Djävulsklorot". Nästa vecka sitter jag upp och skrittar henne. Snart kan väl även jag få börja planera för träning och tävling?

    SvaraRadera
  2. Igår fick vi på skon o tyvärr va det inte mkt bättre, även efter 25min promenad så såg man ingen skillnad. Det som oroar mig är att jag brukar aldrig ha några problem vid tappsko eller vid skoning, har alltid kunnat rida som vanligt och han är inte speciellt ömfotad, därav min oro!=/

    SvaraRadera