tisdag 20 april 2010

Vad kommer hittas??

torsdag morgon bär det av med hästen mot ATG Täby kliniken, den envisa hältan som blir varken bättre eller sämre nu efter 1v, måste kollas upp ordentligt..kosta va det kosta vill!
Och oron är förstås högt upp över öronen o fladdrar, va kommer hittas?
Jag har juh som sagt vanan inne när det gäller detta..o jag vet precis hur det är när man väl börjat, man undrar när det ska ta slut?!
Hoppas förstås på nån lättare "skada" av nått slag..men man kan aldrig va säker i denna sport?!
Hade hästen bara sett lite ömfotad ut eller likn så hade jag varit av den lugnare typen, men efter mer tänk o mer noggranhet av granskning av häst så ser det ut o sitta högre upp..aaa, ska inte säga för mkt o sitta här o ställa status eller sjukdoms prognos, men målar man upp en värstin tavla av skador osv så blir det lättare o höra iafall man kan stryka massa "dumma" skador och hoppas på det bättre..!
O efter mkt knåpande, telefonsamtal o SMS så har jag äntligen llyckas styra upp det..det är juh så att man måste ha med en medhjälpare som är över 18år o ej gravid, o jag vet att Sandra alltid vill ställa upp men det är inte alltid man kan..men uppskattar så klart tanken över allt annat och vet att hon behöver all tid på jobbet hon kan få, så..men Lena, min tränare har lyckas styra upp sin dag så hon kan hjälpa lasta o åka med och va med ett tag på kliniken, men hoppas juh på att det inte tar så lång tid!
Återkommer med svar o prognos på detta fall!
O solen skiner, tjoho..det känns faktiskt bra,får man lite glädje iallfall mitt upp i allt kaos och dagen blir väl inte roligare än att jobba färdigt sitt pass för att sedan åter åka till stallet och dona!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar