onsdag 21 april 2010

Det vankas vår!?

jag är inom ett sånt yrke så man märker på en gång när folk börjar hålla på hemma i sina trädgårdar, fixar sina gargaeuppfarter eller bara snyggar till lite. Då kommer dom med sina släpkärror, hinkar, baljor eller dyl. Och själv är man helt sllut på dagarna, det är aldrig en jämn ström liksom o man hittar ingen balansgång alls mellan pigg o trött..just för tillfället så känner jag mig helt j*vla slut i huvudet, kan knappt tänka klart och hinner knappt hämta andan igen till nästa samtal..jo, det ska juh känns att man har ett jobb oxå?!
För vinter tid, ja då är det iprincip helt jäkla dött..så jämn ström, nä så jobbar vi inte här..det är allt eller inget!
O dagens väder, det är från en annan planet..hur fan kan det komma snö?! Snabb förklaring krävs, tack! Dock har jag hört att det är värre in mot stan o södra sidan stan..fy fan, håller mig på landet sidan!
Ska försöka kika på hoppningen i stallet ikväll jag o Sandra jobbar utanför volten..med kaffekopp och hembakt i andra handen!=)
O imo väntar domedagen för migo min häst..hoppas på nåt svar, nåt..mer om det senare!
See you..

1 kommentar:

  1. enligt gamla bonde praktikan ska det komma 3 snöfall och då kan man med säkerhet säga att det är vår.
    Om inte jag räknat fel är detta tredje snöfallet och imorn tycker jag att vårsolen ska skina för evigt!

    SvaraRadera