fredag 30 april 2010

Valborg!

med åren så har alla dom här "högtids" aftnarna avtagit i populäritet hos mig.
I yngre år va det lite "coolare" o hänga med polarna vid brasan o tjuvdricka cider som man har fått langat till sig, haha..kom nog inte ens ihåg när jag "fira" eller "söp till" på nån sån här afton, men inget jag lider av heller..festandet har avtagit drastiskt ändå, orkar inte, inte lika kul och vet hur dagen efter blir!
Och därför kan jag verka som en väldigt tråkig person hos vissa, alla dom där som har sina kompisar och när dom nästan varje gång träffas så är det middag o sedan utgång o stoj, hinner man liksom umgås då?!
Hemma i soffan, med lite mys o kompisar/kompis det funkar för mig!
OCH det är äntligen fredag idag..imorse va jag tvungen o tänka om en extra gång ifall det inte va lördag, men hade det varit det så hade det varit dax o kliva upp iallfall, här jobbar vi inte sovmorgon! För imo ska jag visa mina hästskötar talanger, åker med en från klubben till Järfälla där hon ska tävla..åhh, ska bli super kul både o lära känna henne bättre o se hästen in action!
Så idag blir det till att ta fram förklädet, deciliter måtten, socker, ägg, mjöl, bunkar, skedar osv för bakning, man åker inte iväg på "utflyckt" utan nåt bröd i korgen o kaffe ochså får jag som vanligt ta med råge så tjejerna i stallet får oxå annars kommer dom använda mig som skurmopp, vilket kanse inte är min högsta önskan här i livet!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar