fredag 16 april 2010

Ger man sig in i lekan, får man leken tåla!

så sant som det är sagt, men jag vill inte va med i denna stenhårda lek.
O jo såklart handlar det om min häst..torsdagar är juh träningsdag men eftersom min häst inte är helt hundra så bänka jag mig i ridhuset för att titta o lyssna istället och ett o annat fall på plats för mig!=)
Stod efteråt o diskutera lite med min tränare hur det va, mål och framtiden..då hon säger: "Jag tycker att vi rider under sommaren o starta han"..och redan där vet jag va dom förlösande orden är o tårarna börjar rulla ner för min kind.."så säljer du honom o köper en häst med bättre förutsättningar", jo så sant som det är sagt..jag vill inte sitta o rida runt på LC nivå men jag mörkar sanningen för mig själv hela tiden precis som om att min häst plöstligt en dag ska va en sån "klass häst" jag vill, dock vet jag inte på vilken nivå jag vill rida? Sponsor, någon?!=)
Men det är så många frågor..vem vill ha en krokodil häst? Tänk om dom inte blir nöjd med honom o sälj runt pga hans betende? För visst, det är en trevlig häst när man själv är lugn o sansad, men är man en stressad person då är det absolut inge trevlig häst! Men säger så här: Men visst, finns det nån som är inresserad av en allround häst för hobby tävling, med erfarenhet o pondus..så visst, hojta till?!
Jag vet juh själv att jag har lite för höga krav för min häst i framtiden o det är inte schysst, men det förtränger jag och nöjer mig med det jag har förtillfället! Gahh..det är inte roligt alla gånger med häst..
Ohh, FREDAG..så jäkla skönt men vilket jäkla trist väder, bläää..inte va jag hade önskat!
Får se hur helgen artar sig, maila lite med medlemarna i min klubb o ev behöver en av dom hjälp imo på tävlingen då hon kommer åka själv så jag erbjöd mig o ställa upp, så vi får se hur det blir..sen är det alltid kul o kolla på tävlingar!=) Man kanse får tillbaka lite mer sug nu efter 2st olyckligt ostartade tävlingar..annars är helgen helt oplanerad, det är rätt skönt med!=)
See you..

3 kommentarer:

  1. Jag vet vad du går igenom. Men tyvärr är ju detta priset man måste vara medveten om att kanske få betala en dag(min man påminner mig varenda gång jag beklagar mig). Det betyder ju inte att man inte bryr sig om sin häst -tvärs om. Jag skulle ju bara ha en häst att lulla runt på medan dottern ändå var i stallet med ponnyn. Men successivt ökar ju viljan, målen och kraven. Jag köpte en häst som inte var helt 100 från början. Visste jag DÅ det jag vet idag, dvs att jag vill träna och tävla hade jag aldrig någonsin köpt henne (tror jag). Nu vet jag inte om hon är hållbar alls, hon har ju dessutom åldern mot sig (17år). Men hon är ändå en underbar och charmig individ fastän något svår och jag har misströstat många, många gånger. Sedan har vi vår underbara ponny som dottern snart vuxit ur, hur ska jag någonsin kunna göra mig av med honom?
    Men om man inte ser det som ett slut utan som en början på någonting nytt, känns det faktiskt lite lättare.

    Ojjj... Vad långt det blev ;)

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt!
    Men det är såååå svårt..=/

    SvaraRadera