måndag 15 mars 2010

Vill inte "andan" hänger kvar..

har verkligen kommit in i "vill inte, vill inte, vill inte" när det gäller jobbet..hinner knappt bli fredag kväll så är söndagen där och påminner en om att imo ska man kliva upp till jobbet igen, klockan o telefonen börjar att skråla vid 04:50 och vid si så där 05:20 så är det dax att slita av sig täcket känna kylvinden svepa över än o sätta ner 41:orna på det kalla golvet, brrr..kudden skriker kom tillbaka!
Annars brukar jag tycka att jobba är helt ok..eller hade man ett valt hade jag juh kanse valt havltid men, livet är ingen dans på roser för min del, bara o stå i!
Finns både dom som har det bätter o sämre så..
Annars har helgen gått i hästens tecken, igår hade vi tårtkalas i stallet och jag fick en sån fin bok av Sandra..hmm, va sjutton hette den nu då..mmm, minnet är bra men det är kort iblan,kan jag skylla på åldern nu?!=p
Den handla iallafall om hur man dekorerar tårtor, väldigt inspererande och mkt fina bakverk jag har juh kommit in i en liten bak anda..ingen som klagar för utom midjan runt stall tjejerna..förstår inte vad dom pratar om, jag har inte märkt nån skillnad, men som jag alltid sagt: Hårt arbetande kvinna, då behöver inte sånt hända, haha!=)
Gav oss på lastnings träning..och jag säger bara en sak, se till att ha mkt tid när ni börjar om ni har en lite tveksam häst, haha..2tim och sedan va den envisa Fuxen inne, skam den som ger sig!
Så eftersom klockan rusa iväg lite så kör jag igång med lastnings träningen i veckan, jag har ändå lite mer tid på mig viktigast va att "Envisa Fuxen" klara av det eftersom det bär av på träning på söndag, ska bli mkt roligt!=)
Oki, kan måndagen va över snart..?!
Jo boken hette nåt i stil med "Dekorerade tårtor till vardags o fest"..öhh?! Frågan är om dom önskar mer tårtor i stallet?!=)
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar