onsdag 31 mars 2010

Laddar om!

årets första tävling som skulle gå av staplen på söndag börjar mer o mer försvinna ur mitt huvud, som sagt är jag bortlottad och det är oförändrat läge på starlistorna..chillar stadgit på en 6:e plats på kölistan..så då ladda jag om o roffa åt mig en tid på programridningen på måndag på Nibble, så då kommer jag iväg o göra nåt iallfall, ska bli super kul o framför allt åka till min egna klubb med häst o se alla andra ihop med sina hästar o träffa förhoppningsviss nån!
Och jag själv gör framsteg enligt min egna mening..igår lasta JAG kussen dock stod Sandra min choch inom räckhåll ifall det skulle bli panik för min egna del, men med hjärtat lite utanför kroppen ibland så stängde vi igen o åkte en liten sväng och när vi kom tillbaka..så lasta JAG ut SJÄLV utan Sandra inom räckhåll(dock 20m längre in i stallet) och jag va så nöjd över mig själv, 1gg har jag gjort och jag fortsätter öva! Vart mäktigt stolt när jag tog min häst o målet va bara in i transporten, stänga o åka en sväng..o det hela tog ca 20-25min o inte flera timmer med massa tjafs, och det är jag som har har ordnat så det går smärtfritt..eller måste ge Sandra en eloge oxå som hjälpt mig genom det här oxå och alltid med en positiv anda när jag själv springer runt som en jäkla yr höna och tror att det värsta ska hända och jag försöker hjälpa henne på bästa sätt oxå, träning ger framgång..vi har båda stått timtals timmar innne i en transport och försökt med ALLT för att få den envisa åsnan utanför att traksa in och när dom sen helt plöstligt knatar på rakt in och det bara är att stänga havrelådan o åka, ja..tror båda vi är mäktigt stolta över oss själv och över hästen!=)*så man blir tårögd av ögonblicket, haha*
Oki..det är onsdag och det innebär att när denna dag är över är det bara en HALV dag kvar o det tänker jag inte klaga överhuvudtaget på!
Långledgiheten är full med aktiviteter med vänner från olika håll!
Först ut är Sandra o Marie..drar till Enköping fredag morgon för att gå på Clinic med Patrik Kittel och även kolla hingsvisning innan, ska bli en fröjd för ögat!
Lördag in till Älvsjö mässan för att första gg där komma utan hund denna gång..vart fika ansvarig så jag står för det!
Söndag ev tävling..men lagt den bakom mig o planerat för annat..påsklunch med Moster hörde jag nåt om?!=)
Måndag kör vi program ridning i Waxholm
För att sedan på tisdag morgon åter stiga upp 05:30 o fint sätta sig framför dumburken på kontorstolen på jobbet..=(
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar