tisdag 2 mars 2010

should I stay or should I go



är det dax o göra nåt av det man säger eller ska man fortsätta klaga och leva kvar?!
Alla har vi våra olika kapel i livet och fler lär det bli..när man känner att det är dax att göra nåt, men var ska man börja?! Just nu har jag flera tusen tankar som far runt som en virvelvind och jag vet inte vad som blir bäst eller är bäst för mig själv, omgivningen.
Mig själv
Hemmet
Hästen
Omgivningen
När ska denna svacka va över..töar den bort med tiden?!
För att lämna det tråkiga till nåt lite roligare..funderar på o tävla tidigare än planerat och åter där kommer tusen tankar
Kommer jag klara det?
Kan jag göra nån stolt över resultatet?
Hjälp? Klarar man det på egen hand?
kommer jag hinna träna? Kommer min häst gå in i transporten?
Jag vill klara det..men anser att det finns folk som är bättre på det än jag, därför lägger jag det i ens andra händer, men nu..eller så gör man det lätt för sig o lägger ner tävlings karriären och nöjer sig med o träna..!
Nån som vet nån bra "person coach" som kan öva upp mitt självförtroende?!
Hästskötare, någon..?!
Äntligen en dag utan Snö, jobbar dock sent idag..så får se om min häst får vilodag, bara upp o mocka en snabbis.
OCH helt galet, jag har bakat på morgonen..Mockarutor!!!
See you..

4 kommentarer:

  1. Lennart Jensen02 mars, 2010

    Djur är smartare än oss människor.
    om du går in i transporten med en känsla ikroppen om att han inte kommer vilja gå in så kommer han inte göra det heller.
    Går du däremot in med en känsla och ett kroppspråk att det här är hur lugnt som helst med en vinnarattityd så kommer han gå in på första försöket..
    Kör du det tänket på alla saker Linda kommer allt gå lätt, och folk kommer tom göra saker för dig..

    Ingen kommer ihåg en fegis!""

    Lennart

    SvaraRadera
  2. Haha..jag vet, men kan inte låta bli o tänka den värsta bilden framför mig!
    Blir så himla nervös, oxå höll jag på o lastträna för ett tag sen o då råkna han fastna, men det löste sig fort..det satt sig inte i hans huvud, men i mitt..för han typ knata in igen utan problem, men..jag har mkt men i mina övningar!=p

    SvaraRadera
  3. Knäpp med fingrarna, knäpp med dem igen och igen... Just själva knäppögonblicket är "här och nu" och det är precis där man behöver vara oavsett om man ska lastträna, baka mockarutor eller kunna uppskatta något. Vi människor (kvinnor?) är så illa utrustade med att leva här och nu. Allt vi gör ska ställa mot någon annan, alltid ha lite dåligt samvete för att man faktsikt valde detta ögonblick stället för någonting annat. Vi måste lära oss att njuta lite mer. Vad gör det att det snö och kallt? Jag njuter av att slippa stå utomhus och ta bort halvt intorkad lera. Att kunna lägga om vinterskorna, träna halkkörning (skitskoj!) på säker väg förstås. Härlig vinterridning och vägarna är underbart ridbara. Le i solen när den tittar fram och känn hur värmen sprider sig i hela kroppen. Snart är det midsommar och mygg :) ... BTW...det där med tävling ska ju bara vara skoj. Bara för att man har häst och tränar är det inte lika med att tävla. Hur många är det som tränar på gymmet men ingenting mer. De gör det för att må bra. Det är det som är målet med all träning. Gör det som DU mår bra av.

    SvaraRadera
  4. Det finns faktiskt dom som är MYCKET sämre än du också =) Klart du kommer klara det.. varför skulle du inte??? Du har ju f*n kommit ända hit.. Du minns ju... för två år sedan kunde du inte ens leda Hoppe... Klart du klarar det.. Du kan flytta till oss så kan jag bli din personliga coach Hihihi
    Kraam!

    SvaraRadera