måndag 22 mars 2010

Kan man hoppas?!

att våren äntligen är på väg?!=)
När jag var ut med hundrna på 13-rasten så sken solen o lite lätt vind svicha i håret och hundarna hade spring i kroppen, så härligt o se dom..springa i sand7grus högarna som alltid vid bra väder o hur lyckliga dom ser ut o vara då..och när jag kom upp till den lilla "sjön" som vi går till så hörde jag hur det från den till dräninrings rören hur det polra vatten, det höll på o smälta där under och rinna undan, tjoho..så härligt o höra!
Japp..en sen dag på jobbet idag, styrde upp sovmorgon idag eftersom jag visste att jag skulle få en sen söndag kväll, då kosan styrde mot Enköping i "snöstormen" med hästtransport med en häst i som knappt stod still nånting på hela resan dit..undra va folk trodde vi hade i den?!
Men efter lite omvägar, panik, stress och lite halvt dålia vägbeskrivningar så kom vi äntligen fram, 10min sena och ut med hästen o på med sakerna..sen var det bara för Marie o rida! Och på vägen hem..ja, då börja vi nästan fundera på o vi hade med oss nån häst hem, haha..duktig häst, poletten kanse hade trillat ner!=)
Övning, övning, övning är det enda som gäller..min häst går juh inte in nu för tiden bara för att liksom, det ligger mkt tid bakom där!
Men man ska ha nåt att komma ihåg efter första åkturen oxå..dom galna sakerna, felåkiningar, sparkande häst som man tror att det står en elefant där inne, snöstorm..aaa, inget vi kommer glömma iallafall!=)
Måndagen börjar lida mot sitt slut, äntligen..
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar