tisdag 5 januari 2010

Lyxfällan!

Ibland känner mig sig nästan som en av deltagarna i detta tv program..känns som om allt bllir bara dyrar men lönen består..jo, jag får en viss löneförhjöning varje år men går det juh jämt ut med allt som höjs.
En rolig överraskning som kom detta år är höjning på stallhyran..är inte 4400kr tillräckligt dyrt..nope, 46?? hamnar nya hyran på och genast börja man funderar på försäljnings tankar..känns som man precis klarat att dra runt lasset på tidigare hyra, men...och det känns trist o börja jaga nytt stall igen då både jag o hästen trivs som tusan, så det är bara att bita i det sura äpplet och lägga om vanor istället.
Blir till och kliva in i den lite mer vuxen världen o sätta sig ner och göra en kalkyl på alla utgifter man har och se vad som kan förbättras o inte..en sak vet jag: MATKONTOT är alldeles för högt, ligger säkret på en 4-familjs gräns..det är läsk, bullar, godis, små snask av olika slag och massa andra onödiga o onyttiga saker som oftast i slutändan åker i sopen för att det ej är uppätet..känner mig lite hemsk ibland när jag går i affären och i princip prisjagar varor, förut har jag aldrig behövt tänka på det, vet inte vad som hände..visst det gynnar mitt konto, men känner mig som en penisonär som överväger om h*n ska satsa på att få mat 2dagar i rad.
Dax för en nytänkande generation av Linda!
See you..

4 kommentarer:

  1. Pia Andersson05 januari, 2010

    Hej Linda! Kul att läsa din blogg. Jag gjorde själv samma räknestycke igår faktiskt och kom fram till att Cordal kostar oss över 10.000kr i månaden och Occis ca 4.500kr. Inte klokt ju! RJ är ju förhållandevis billigt att stå på, men det drar ändå iväg, med tilläggstjänster och träning. Det finns en plats ledig, du vill inta flytta tillbaks? Där Occis står kostar det bara 2.500kr inkl. fullskötsel (mockning, fri tillgång till hö/hösilage e.t.c) 7 dagar i veckan. Det är lagomt dyrt tycker jag:-) Men då finns inget ridhus och ingen ridbana, men underbara ridvägar och gigantiska och fina hagar.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nä, tyvärr..Hoppe trivs inte där.
    Man blir juh lite bortskämd med ridhus och dess lyx=) Så skulle juh inte vlja va utan det heller, el åtminstonde att det ska finnas inom skrittavstånd ca 10-15min..

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du ska komma till oss på Thorsholma =D Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, verkar va eftertraktad på marknaden, hähä!=p

    SvaraRadera