onsdag 13 januari 2010

Ett monster till häst men en lycklig häst

Varför tog jag åt mig? Var jag överkänslig igår? Eller var det bara för att det kom från henne, hon som har den "finaste" hästen i stallet som är värd säkert en 100 tusing eller mer, som man måste lämna företräde åt i ridhuset när hon ska öva sina galoppombyten, galoppserier, pirutter, öppnor, slutor osv osv.
Det hela handlar om ett täcke på min häst..höromdagen så bad jag S lägga på på min häst innan hon åkte, tänkte att han skulle få lufta pälsen lite då dom annars går med täcke 23tim om dygnet.
Men S va lite stressad och jag glömde det..inte för att det gjorde nåt, min häst skulle INTE dö av det och jag beskyller inte henne överhuvudtaget, jag har själv glömt saker förr i stressade situationer, sånt händer..vi är mänskliga!
Men iallfall, hon(m fina hästen) och en till skulle va snälla och lägga på han täcket för natten och min häst är juh inte riktig som alla andra..super snäll, gullig, lika fin. Detta skulle ske i boxen så den ena höll i grimman och den andra skulle lägga på täcket, då drog han av en spark i bogväggen med ena bakbenet..visst det kunde slutat illa om personen stod på fel ställe, men som tur är så hände inte det..hade dom ringt mig som ryktet säger hade jag beodrat att ta ut honom i gången o lägga på täcket, han är inte super i boxen men jag kan leva med det, jag gillar min häst iallafall, han har en personligthet som kanse inte är den bästa alla gånger, han är speciell.
Han är inte den där fina hästen som ser daxljuset ett par timmar och resten av sitt liv bara 4st väggar utan ett par tomma ögon som inte glittrar!
Så igår fick jag den utlösande meningen: vi satte på ditt monster täcket igår, och jag tacka flera gånger o sa att det va jätte snällt!
I efterhand kände jag bara att jag vart lite ledsen, varför? Monster?
Måste alla hästar stå blixstilla på gången, för att vara uppfostrade? Alltid ha öronen framåt? Får inte min häst va speciell?
See you..

1 kommentar:

  1. haha rätt åt dom att Hoppe skulle sparka dom!!
    Idioter som alltid ska klanka ner på andra....
    Kram

    SvaraRadera