tisdag 12 januari 2010

Allvarlig funderare!

Varje år så får vi genom jobbet gå på en så kallad: Hälsoundersökning
Igår var det min tur..varannat år är det rörelse undersökning och andra året en ren häsloundersökning, blodtryck, blodprover, hörsel, kondis.
Detta år va det hälso för mig och tur var väl det, allt va på tip top kondis som en elitidrottare, hörsel som stålmannen, bra blodvärden förutom mitt lungtest kanse inte va på tip top, har dock aldrig gjort ett sånt förut så kunde inte jämnföra med mitt egna resultat men om man jämnför med dom i min ålder och att min morsa som är 50+, storrökare och rökt längre än jag levt hade en lugnkapacitet på 98% med en råförkylning hängades över sig och jag själv blåste närmare 90% ett litet "wake up call" känns det som.
Har ju iochförsig börjat i rätt riktning, att börjat funderar på o sluta röka och hur jag ska gå till väga men nu känns det mer motiverat men det är inte så lätt som det låter: Sluta rök!
Inte för att det är: PANIK, men man måste juh tänka framåt, framtiden..hur är det om 10år..om bara 5år.
Ska tillbaka pga detta o träffa läkare och har fått erbjudande om ett läkemedel som hjälp, men jag vill gärna hålla mig så långt borta från receptbelagda medciner/preparat.
Så from idag ska jag iallfall börja försöka dra ner på rökningen, behöver inte 5st social cigg i stallet under en tid på 3tim när man befinner sig där.
Nä, dax för ett nytt tankte sätt mot ett rökfriare liv!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar