torsdag 14 januari 2010

1paket på 2dagar

kanse kan verka helt normalt..men inte för mig, då jag röker kan man säga 1paket/dygn.
Så jag kallar det framgång i min värld, har försökt göra ett schema i huvudet för att försöka få fram hur mkt jag brukar röka per dag och det ser väl ut ungefär så här:
Morgon-cigg 06:00
Prata m Anna-cigg: 08:00
Prata m Sandra-cigg 08:30
Första rasten cigg: 09:00
Efter rasten cigg 09:30
Rastlöshet-cigg mellan 09:30-13:00: 1-2st
Andra rasten cigg: 13:00
Mellan sista rasten o hemgång: 1-2st cigg
Åka till stallet cigg- ca 17:00
Social cigg i stallet: 1st
Skritta fram cigg- 1st
Skritta av cigg- 1st
Innan hemgång cigg- 1st
Kommer hem cigg- 1st
Kvälls cigg- 1st

Har uppskattat att jag röker ca 10st cigg per dag..men det är juh inte sant!
Herregud, och detta är inte allt..röker jag verkligen så här mkt!
Hur får jag ens 1 paket att räcka per dag?
Hittils idag har jag lyckats dra i mig..hmm, nu ska vi se..tror jag är uppe i 5st cigg på 9tim och det känns som om det enda jag tänker på är: Jag ska sluta röka, inte röka, jag ska inte röka, jag sak dra ner och kollar hela tiden på klockan ifall jag kan una mig en belönings cigg för att det gått så lång tid och tänker då att: Nu har det gått 3tim och på den tiden när jag "va rökare" så hade jag rökt minst 2st cigg så nu kan jag unna mig en cigg. Går väl bort det oxå hoppas jag..jag ska klara det, jag ska!
Har kommit fram till att det jag brinner för är juh utbildningen av min häst om jag slutar röka, som kostar mig MINST 1000kr i månaden så kommer jag kunna träna te.x det dubbla i mån, dvs 2gg/veckan..hur kul skulle inte det vara och fotare nå toppen!=)
Mot en rökfriare generation o toppen!
See you..

1 kommentar: