onsdag 9 september 2009

Va det inte bättre förr??

Ibland så börjar jag fundera på det..när det inte fanns några maskin, telefoner, tv apparater och diverse annat som egentligen skulle underlätta våran vardag på 2000-talet..
Teknikens under..är jävligt bra, när dom FUNKAR!
Ofta på mitt..som sitter framför en data med diverse telefoner och skrivare runt omkring, så kan det nog inte gå(ifall va jag minns) en dag HELT smärtfritt..är det inte datan, är skrivaren, är det inte den så är det telefonerna, är det inte den så är det ALLTID nåt som inte funkar en heldag..vilket är frunktansvärt jobbigt, tar långt tid, telefon samtal och försöka förklara problemet för dom där "datanissarna" som ska kunna det här m dumburken..ochså blir dom irreterade när man säger att det står en sak men dom envisas med att så ska det inte vara, brukar stå" bla bla bla", vad gör man?! Ringer för att jag själv inte kan lösa problemet..!
Idag så börja min kortterminal strula..vet själv när man står i en butik och det bara strular och biträdet på andra sidan bänken gör allt för att se glad ut, fast det kokar i en och säger lite glatt "aaa, det är lite struligt ibland" och själv står man å himlar med ögonen och undrar ifall det fan inte är klart snart! Vänta...inget för mig!
Ibland skulle det gå fortare med papper och penna och på det viset dom gjorde förr..el, vad tros??!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar