söndag 20 september 2009

Helgen är slut..

och det har gått på tok för fort!!
Vart tog helgen vägen..?! Någon som snodde den?
Stressat sig igenom hela helgen känns det som..har varit lite ont om tid!
Hela lördagen gick juh åt till hästen, och i söndags..?
Ja, gick upp..och visste juh att jag nån dag nästa kommande vecka MÅSTE jag städa ordentligt..det är juh så tråkigt, men så kul samtidigt när det är klart, å det doftar så gott!
Så på med städutrustningen och börja, söndag morgon..nån som har förslag på bättre saker å göra..??!
Kl 13:00 var det dax för dressyr träning igen..med min nya sadel!
Och den gick väl hyffsad..alltså, även fast man har hållt på med hästar länge och ridit å grejat..men gud så svårt det är!!! Tårarna var inte långt borta denna gång, hård men rättvis..känner att man är totalt världelös ibland, man försöker, försöker, försöker och när fortfarande inte lyckats varv efter varv, va gör man?..han vill juh verkligen inte ställa till höger, och känns som om jag ska slita av tyglen ibland för att få han högerställd och det fortfarande inte händer nåt och ridläraren blir mer o mer tjatig om högerställning, då går musten ur en och jag vill bara lägga ner o skita i allt?
Idag ska Aspan och Hoffa få välförtjänt massage av An****!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar