lördag 19 september 2009

12.000Kr fattigare o superglad!

Ja, kanse kan tycka att jag är helt dum i huvudet..när jag fortfarande är glad över att va av med 12000kr..det som gör mig så glad?!
En helt ny sprillands dressyr sadel..som jag längtat efter den!!=)
Va juh iväg till Mustang i lördags med kära hästen, och va har jag att oro mig för varje gång vi ska åka nånstanns med han..han är som ett ljus, stöd upp med 2st longerlinor bara så knatar han rakt på *så stolt*, för den som inte förstår nåt..så var han inte sån förut när man skulle lasta..=/
Efter 2,5tim så hade det äntligen bestämmts vilken sadel vi skulle ta med oss hem..jag har juh då lagt mig till med en ful ovana, att ha stolssits..så dom sadlar jag tyckte va bra, va bara att fundera om, dom gav mig stols sist..åhh, det va juh dom jag verkligen gilla!
Men efter lyssnat på mer erfarna så tog jag den sadel som gav mig minst stolsits och kunde sätta mig mer i rätt position..och enligt mig så var det ett kanon pris, på en sprillans ny sadel..ska bara lära mig och rida in mig i den!
Så efter en heldag med häst, så åkte vi förbi pizzan och hämta upp lite mat.hem å slå sig ner i soffan för att käka..hade blivit bjudna över till Camilla, där Elin och Danne befann sig..men den där pizzan gjorde sussen, va det sömnmedel i?!
Vart as seg och tröttheten smög sig på mer o mer..så soffan fick stå till tjänst denna kväll, i vanllig ordning!=)
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar