fredag 29 oktober 2010

Sveriges system,Ny uppdatering!

detta lär väl inte va första systemet som inte "funkar" i Sverige..nämligen Ridsport förbundet!
Anmäld till Vällingby nästa helg, bortlottad..men vaf gör det mig..jag har juh ett bortlottningskort, trodde jag?!
Ringde arrangören för och meddela detta, och får till svars: Det ska skickas med anmälan?! Oki, och vart nånstanns framgår det? Hur ska jag kunna skicka med det när man anmäler via Internet?
Och snäll som hon va så kunde jag få stå med på en resrvlista, med anteckning: Bortlottnings kort..eftersom jag ligger som 45:e ryttaren på bortlottade!
När jag då frågar om jag mot förmodan hade skickat med det, max starter under dagen är 40St och det ej är full klass, ska dom skicka tillbaka det då? Eller ska jag förutse att klassen kommer bli full och skicka med det?
Ringer ridsport och tjejen i andra ändan va osäker på om hon kunde stå till svars..men får rekomendation att, kopiera bortlottnings kortet och prova och skicka det till arrangören, hmm..var det en smart idé?
Ringer en annan och får till svars, återkom Måndag..då höll jag på koka över!
Oki enligt ridsport står det så här:

"Bortlottning
Bortlottningskort i dressyr/fälttävlan har tillkommit för att förhindra att samma ekipage blir bortlottade vid fler på varandra följande tävlingar. I samband med anmälan till nästa tävling skickar ryttaren med sitt bortlottningskort i original och kan då inte bli bortlottad igen.

Bortlottningskortet gäller i 13 månader från det datum den bortlottade tävlingen arrangerades och gäller endast för namngiven häst och ryttare. "

Men fler och fler arrangör tar bara anmälan via TDB(Tävlingsdatabasen) och hur sjutton ska jag kunna skicka med det då? Ett papperskort som ligger hemma..?
Nä, jag ska kämpa mig vidare i det här och försöka så gott jag kan få igenom min vilja..ATT FÅ KOMMA MED!!!

Ny uppdatering efter ytterliggare ett samtal med Ridsport!
Antigen ska man förut se att klassen blir full eller så får man chansa..?!
Man ska skicka in kortet vilket fall som helst innan anmälnings stoppet, och är det mindre är full klass rivs kortet..vad har jag då för användning av det..?!
Och är det överfullt, ja då är det bara tacka och ta emot!
SJUKT SYSTEM ENLIGT MIG IALLAFALL!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig Linda... Nu när allt blivit så datoriserat så måste det finnas en bättre lösning. Jag lämnade in ett förslag om att alla som anmäler sig efter den 40:e anmält sig i klassen, hamnar automatiskt på reservplats, då vet man det redan när man anmäler sig. Kommer min anmälan in om nr 44 så har jag reservplats 4. Det finns säkert en tankevurpa i mitt tankesätt, men det vore iaf mer rättvist för den som är först ute och anmäler sig till tävling. Eller ge dessa bortlottningskort en numrering så att det går att spåra till vilken tävling man blivit bortlottad i från och som man kan fylla i vid sin anmälan.

    SvaraRadera